- Medicenter – przychodnia POZ, NFZ, USG i lekarz specjalista
- Nasz Zespół Medicenter
- Wewnętrzny system zarządzania jakością
Wewnętrzny system zarządzania jakością i bezpieczeństwem – 2024-06-27
Od początku działania Centrum Medyczne medicenter przykłada ogromną wagę do jakości świadczonych usług. W trosce o wymagania i bezpieczeństwo naszych klientów dbamy, aby realizowane przez nas usługi charakteryzowały się najwyższym możliwym poziomem. Cel ten udaje się nam osiągnąć dzięki śledzeniu trendów na świecie w zakresie standardów medycznych oraz standardów zarządzania organizacją.
Naszym celem jest wsparcie Pacjentów w utrzymaniu jak najlepszego zdrowia.
Zatrudniamy personel medyczny o najwyższych kwalifikacjach zawodowych. Nasi pracownicy korzystają z szerokiego panelu programów szkoleniowych.
Zgodnie z art. 18 ustawy z dnia 16 czerwca 2023 r. o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta (Dz.U. z 2023 r. poz. 1692) każdy podmiot wykonujący działalność leczniczą w ramach umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych zawartej z Funduszem jest obowiązany do posiadania wewnętrznego systemu, który składa się z zasad, procedur, metod oraz opisów stanowisk pracy, w celu zapobieżenia wystąpieniu zdarzeń niepożądanych.
Głównym celem wprowadzenia wewnętrznego systemu zarządzania jakością i bezpieczeństwem jest minimalizacja występowania zdarzeń niepożądanych. Działanie systemu skupia się na identyfikacji, monitorowaniu występowania zdarzeń oraz podejmowania działań je ograniczających.
Prowadzenie wewnętrznego systemu przez podmiot wykonujący działalność leczniczą polega na wdrożeniu, utrzymaniu i usprawnianiu tego systemu na podstawie oceny jego skuteczności oraz wyników badań opinii i doświadczeń pacjentów.
Centrum Medyczne Medicenter w ramach wewnętrznego systemu:
- wdraża rozwiązania służące identyfikacji ryzyka wystąpienia zdarzeń niepożądanych i zarządzaniu tym ryzykiem w ramach udzielanych świadczeń opieki zdrowotnej;
- identyfikuje obszary priorytetowe dla poprawy jakości i bezpieczeństwa udzielanych świadczeń opieki zdrowotnej;
- określa kryteria i metody potrzebne do zapewnienia skutecznego nadzoru nad jakością i bezpieczeństwem udzielanych świadczeń opieki zdrowotnej;
- okresowo monitoruje i ocenia jakość i bezpieczeństwo udzielanych świadczeń opieki zdrowotnej;
- monitoruje zdarzenia niepożądane;
- zapewnia dostęp do szkolenia służącego uzyskaniu i podnoszeniu kompetencji personelu w zakresie jakości i bezpieczeństwa udzielanych świadczeń;
- prowadzi badania opinii i doświadczeń pacjentów na podstawie ankiety, o której mowa w art. 20 ust. 1 ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie.
Wewnętrzny system zarządzania jakością zawiera 3 podstawowe elementy:
-
monitorowanie zdarzeń niepożądanych,
-
badaniu satysfakcji pacjenta oraz
-
zapewnienie personelowi szkoleń związanych z tematyką zarządzania jakością.