ZASADY ZAPISYWANIA PACJENTÓW DO LEKARZY POZ, NFZ I SPECJALISTÓW W MEDICENTER
Rejestracja pacjentów na wizyty ambulatoryjne odbywa się codziennie od poniedziałku do piątku pomiędzy 8.00 i 20.00 – osobiście lub za pośrednictwem osób trzecich, telefonicznie na (22) 646 86 08 lub internetowo przez siedem dni tygonia na naszej stronie www.medicenter.pl w zakładce E REZERWACJA
Zgłoszenie o wizytę domową lekarza POZ odbywa się telefonicznie lub przez osoby trzecie od poniedziałku do piątku pomiędzy 8.00 i 10.00. Lekarz POZ oddzwania do pacjenta w celu potwierdzenia i uzgodnienia terminu wizyty.
Na liście osób oczekujących zostaje odnotowane imię i nazwisko, numer PESEL, miejsce zamieszkania, numer telefonu oraz planowany termin udzielenia świadczenia.
Pacjent jest informowany o planowanym terminie jak i o każdej zmianie tego terminu oraz przyczynie zmiany (telefonicznie albo SMS lub mailowo)
Uprawnienie pacjenta do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych jest weryfikowane w dniu udzielenia pacjentowi świadczenia.
W przypadku, gdy Pacjent nie może się stawić na lub gdy zrezygnował z wizyty jest on zobowiązany niezwłocznie powiadomić o tym Medicenter na (22) 6468608 lub na www.medicenter.pl w zakładce odwołaj/przełóż wizytę
Pacjent powinien powiadomić Medicenter o wszelkich zmianach adresu, numeru telefonu, adresu poczty elektronicznej, które podał przy wpisywaniu się na listę oczekujących.
PRAWO DO KORZYSTANIA ZE ŚWIADCZEŃ MEDYCZNYCH PIERWSZORAZOWYCH POZA KOLEJNOŚCIĄ MAJĄ (po okazaniu właściwego dokumentu potwierdzającego uprawnienia)
Zasłużeni Honorowi Dawcy Krwi i Zasłużeni Dawcy Przeszczepu
Inwalidzi wojenni i wojskowi oraz kombatanci (bez skierowania)
Kobiety w ciąży
Działacze opozycji antykomunistycznej i osoby represjonowane z powodów politycznych (bez skierowania)
Osoby posiadające orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności (bez skierowania)
SKIEROWANIA NFZ DO SPECJALISTY
Skierowanie do lekarza specjalisty może wystawić zarówno lekarz POZ jak i inny specjalista mający umowę z NFZ
Skierowanie jest ważne do daty jego realizacji, czyli do pierwszej wizyty u specjalisty
Skierowania wystawiane sa wyłącznie elektronicznie i przy zapisie niezbędne jest podanie czterocyfrowego kodu dostępu
Na podstawie jednego skierowania można się wpisać wyłącznie na jedną listę oczekujących w jednej tylko przychodni
Po objęciu pacjenta opieką danej poradni, skierowanie ważne jest tak długo, jak długo utrzymuje się problem zdrowotny będący przyczyną wydania skierowania i jak długo lekarz specjalista prowadzący pacjenta wyznacza terminy kolejnych wizyt
W przypadku kolejnej wizyty Pacjent zgłasza się po wizycie u lekarza do recepcji gdzie otrzymuje termin następnej wizyty. Jeżli miała miejsce teleporada należy kolejną wizytę zamówić najszybciej jak to możliwe.
Badania diagnostyczne: laboratoryjne, USG, rentgenowskie i inne są w ramach NFZ wykonywane wyłącznie na podstawie skierowania od lekarza Medicenter. Skierowania wystawiane sa elektronicznie.
W przypadku Pacjenta objętego leczeniem stałym specjalista może przekazać lekarzowi POZ wykaz zalecanych leków. Na tej podstawie lekarz POZ może wystawiać recepty na leki zalecane przez specjalistę.
W przypadku zakończenia leczenia szpitalnego karta informacyjna ze szpitala nie stanowi skierowania do dalszego leczenia specjalistycznego
Skierowanie nie jest wymagane do lekarza ginekologa, psychiatry i poradni uzależnień (poza DDA).
Skierowanie do specjalistów nie jest wymagane od osób chorych na gruźlicę, zakażonych wirusem HIV, inwalidów wojennych i wojskowych oraz kombatantów
PRZYPADEK PILNY
Skierowanie do specjalisty oznaczone, jako przypadek PILNY (CITO) oznacza konieczność pilnego udzielenia świadczenia ze względu na ryzyko szybkiego pogorszenia stanu zdrowia
Lekarz specjalista Medicenter kwalifikuje wizytę na podstawie skierowania
Skierowanie oznaczone PILNE jest wystawione do danej poradni a nie do konkretnego lekarza. Aby skierowanie zachowało status PILNE pacjent jest zobowiązany do zaakceptowania proponowanego lekarza i terminu wizyty, która powinna się odbyć zgodnie z kolejką wizyt PILNYCH zgłoszonych do NFZ
TRYB SKŁADANIA SKARG I WNIOSKÓW
Skargi i wnioski mogą być wnoszone:
Pisemnie, do rejestracji. Przyjmujący potwierdza złożenie skargi lub wniosku na prośbę wnoszącego
Ustnie do Dyrektora Medycznego w godzinach jej przyjęć podanych na tablicy informacyjnej w recepcji i po uprzednim umówieniu spotkania przez sekretariat Medicenter